Home Duurzaam Ondernemen Passief op gebied van duurzaamheid

Passief op gebied van duurzaamheid

Evenementenbureaus zijn passief op het gebied van duurzaamheid. De bureaus bieden duurzame producten en diensten alleen aan als klant erom vraagt. Evenementenbureaus kunnen events duurzaam organiseren, maar bieden dat de klant nog niet proactief aan.

Dat is de belangrijkste conclusie uit een onderzoek van het FairClimateFund onder evenementenbureaus in Nederland. Zo’n  65% van de bureaus levert biologische- of fair trade producten, maar alleen als de klant daarom vraagt. Slechts 25% biedt duurzame producten standaard aan en heeft een beleid op gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO), zoals een MVO inkoopbeleid, zuinige verlichting en recycling. Evenementenbureaus zijn wel actiever als het de interne organisatie betreft. 88% gebruikt LED lampen of spaarlampen, 41% is overgestapt op groene stroom en 70% let bij de aanschaf van een transportmiddel op zuinigheid. De bureaus geven zich gemiddeld een 6 op het gebied van duurzaamheid, maar vinden duurzaamheid wel belangrijk met gemiddeld een 8.

 

MVO beleid

“Doordat de meeste evenementenbureaus geen MVO beleid hebben bieden ze duurzame producten en diensten ook niet actief aan” denkt Mattheus Bleijenberg van het FairClimateFund. “Het is te vergelijken met een bakker die wel biologisch brood verkoopt, maar dat niet in de winkel heeft liggen. Alleen als de klant er speciaal om vraagt wordt het van achter gehaald.” De bureaus geven wel aan dat er meer vraag is naar duurzaamheid. Er is dus veel te verbeteren op dat gebied. Nu laten bureaus onnodig kansen van verkoop liggen.

CO₂-uitstoot

Ongeveer 10% wist te noemen wat de CO₂-uitstoot of CO₂ footprint van het bedrijf was en 6% heeft wel eens de CO₂-uitstoot van een evenement berekend. Wel gaf ruim 50% aan daar in geïnteresseerd te zijn. Door de footprint te berekenen krijgt de organisatie inzicht in haar uitstoot en de mogelijkheden om te besparen en te vergroenen. Het FairClimateFund heeft op haar website een eenvoudige calculator gebouwd om de CO₂-uitstoot van bedrijven en evenementen te berekenen. 60% gaf aan interesse te hebben om in de toekomst evenementen klimaatneutraal aan te bieden aan klanten.

 

 

AddThis Social Bookmark Button

"For Your Taste Only", de eerste 100% BIOLOGISCHE KAASZAAK van Nederland vindt u in Amsterdam in de Maasstraat 118
For Your Taste Only heeft ruim 150 soorten biologische kaas in haar assortiment.

Bij ons kunt u ook terecht voor uw relatie- en kerstgeschenken. We hebben zo'n twintig verschillende geschenkpaketten samengesteld, waaronder een aantal wijn-kaaspakketten en bier-kaaspakketten.

For Your Taste Only is in de wijnwinkel van By the Grape Winery gevestigd als shop-in-shop. Niels Wallin, de initiatiefnemer van FYTO, merkt dat de klanten enthousiast zijn over de unieke combinatie.

www.foryourtasteonly.nl


Handel in tonijn en haaien

 175 landen bijeen voor herziening handelsverdrag wilde planten en dieren. Handel in tonijn en haaien hoog op agenda CITES-conferentie. Regeringen van 175 landen komen van 13-25 maart in Doha (Qatar) bijeen voor de 3-jaarlijkse CITES-conferentie.

Lees meer...

Energiezuinig verbouwen extra aantrekkelijk gemaakt door overheid. Het aan brengen van energiezuinige verbouwingen is aantrekkelijker geworden door financiële steun van de overheid. Het bedrijf dat isolatie aanbrengt aan het dak, de gevel of de vloer mag een laag btw-tarief rekenen. Isolatieglas is te koop met subsidie.

www.subsidiewoningisolatie.nl
www.subsidiegevelisolatie.nl
www.subsidiedakisolatie.nl
www.subsidievloerisolatie.nl
www.subsidiedubbelglas.nl

Bekijk deze site op uw mobiele telefoon.
Gebruik de QR-Code.
Of surf naar: http://m.duurzaamverder.nl
buyanessaysonline.com